Altea: egy nemes lélek Beglaitból
A Diabolik sorozat állandó szereplői közül Altea di Vallenberg mutatkozott be negyedikként, vagyis utoljára az olvasóknak. Diabolik, Ginko és Eva Kant már mindhárman folyamatosan szerepeltek az epizódok lapjain, de Angela és Luciana Giussani, a sorozat írói és szerkesztői még jó ideig nem alkottak társat nyomozó hősük mellé. Elsősorban attól tartottak, hogy még egy állandó szereplő beiktatásával a kelleténél kevesebb figyelem irányulna címszereplőjükre, Diabolikra. A huszonkettedik epizódban aztán (A nagy zsarolás, 1964) végül mégis megteremtették az egyébként a maga útját járni szerető Ginko arisztokrata származású szerelmét, nem utolsósorban olvasói visszajelzések, kérések alapján.
Eredeti nevén Altea Von Waller a Clerville-lel szomszédos egyik állam, Beglait szülötte. Apja admirális, ő pedig sokáig önkéntes nővér a terrorizmustól sújtott országban. Ebben az időszakban ismeri meg nemesi rangú férjét, Federicót, a király unoktestvérét, aki mellett hercegnői titulus birtokosává válik. Csupán néhány évvel esküvőjük után búvárbalesetben elveszíti férjét, és Eva Kanthoz hasonlóan özvegyként mutatkozik be az olvasóknak. A nagy zsarolásban szülőföldje koronaékszereinek visszaszerzéséért (ki más lophatta el őket, mint Diabolik?) szerveződik akció, amelynek érintőlegesen ő is szereplőjévé válik. Ekkor ismerkedik meg egy talpig becsületes nyomozóval, aki egyre inkább megszállottan folytatja harcát a Rémület Királya ellen.
Altea és Ginko jelentősen különböző társadalmi háttérrel érkezik a kapcsolatba, amely később „örökös jegyesség” formájában konzerválódik a Diabolik-folytatásokban. Viszonyuk kezdetben valószínűtlennek is tűnik, főleg Ginko kishitűsége miatt. „Holnap véget is ér a nincstelen nyomozó ábrándja, aki beleszeretett a csodálatos di Vallenberg hercegnőbe” – mondja a férfi első találkozásuk végén. Kapcsolatuk aztán megszilárdul, és hasonlóan szoros elkötelezettséget mutat, mint Diabolik és Eva Kant szerelme. Altea szerepköre a sok kaland során kiteljesedik: látjuk Ginko félelmet nem ismerő segítőtársaként, országa titkosszolgálatának támogatójaként, vagy éppen jótékonykodó arisztokrataként. A fordulatos történetekben természetesen az is előfordul, hogy Eva Kanttal, sőt Diabolikkal lép időlegesen szövetségre.
Szépségét, eleganciáját első rajzolója, Enzo Facciolo a francia modellről és színésznőről, Capucine-ről (Germaine Lefebrve) mintázta. A szőke Eva Kant szereppárjaként ő is nélkülözhetetlen ikonja az olasz képregény egyik legrégebben futó, legendás sorozatának.
A Diabolik sorozat állandó szereplői közül Altea di Vallenberg mutatkozott be negyedikként, vagyis utoljára az olvasóknak. Diabolik, Ginko és Eva Kant már mindhárman folyamatosan szerepeltek az epizódok lapjain, de Angela és Luciana Giussani, a sorozat írói és szerkesztői még jó ideig nem alkottak társat nyomozó hősük mellé. Elsősorban attól tartottak, hogy még egy állandó szereplő beiktatásával a kelleténél kevesebb figyelem irányulna címszereplőjükre, Diabolikra. A huszonkettedik epizódban aztán (A nagy zsarolás, 1964) végül mégis megteremtették az egyébként a maga útját járni szerető Ginko arisztokrata származású szerelmét, nem utolsósorban olvasói visszajelzések, kérések alapján.
Eredeti nevén Altea Von Waller a Clerville-lel szomszédos egyik állam, Beglait szülötte. Apja admirális, ő pedig sokáig önkéntes nővér a terrorizmustól sújtott országban. Ebben az időszakban ismeri meg nemesi rangú férjét, Federicót, a király unoktestvérét, aki mellett hercegnői titulus birtokosává válik. Csupán néhány évvel esküvőjük után búvárbalesetben elveszíti férjét, és Eva Kanthoz hasonlóan özvegyként mutatkozik be az olvasóknak. A nagy zsarolásban szülőföldje koronaékszereinek visszaszerzéséért (ki más lophatta el őket, mint Diabolik?) szerveződik akció, amelynek érintőlegesen ő is szereplőjévé válik. Ekkor ismerkedik meg egy talpig becsületes nyomozóval, aki egyre inkább megszállottan folytatja harcát a Rémület Királya ellen.
Altea és Ginko jelentősen különböző társadalmi háttérrel érkezik a kapcsolatba, amely később „örökös jegyesség” formájában konzerválódik a Diabolik-folytatásokban. Viszonyuk kezdetben valószínűtlennek is tűnik, főleg Ginko kishitűsége miatt. „Holnap véget is ér a nincstelen nyomozó ábrándja, aki beleszeretett a csodálatos di Vallenberg hercegnőbe” – mondja a férfi első találkozásuk végén. Kapcsolatuk aztán megszilárdul, és hasonlóan szoros elkötelezettséget mutat, mint Diabolik és Eva Kant szerelme. Altea szerepköre a sok kaland során kiteljesedik: látjuk Ginko félelmet nem ismerő segítőtársaként, országa titkosszolgálatának támogatójaként, vagy éppen jótékonykodó arisztokrataként. A fordulatos történetekben természetesen az is előfordul, hogy Eva Kanttal, sőt Diabolikkal lép időlegesen szövetségre.
Szépségét, eleganciáját első rajzolója, Enzo Facciolo a francia modellről és színésznőről, Capucine-ről (Germaine Lefebrve) mintázta. A szőke Eva Kant szereppárjaként ő is nélkülözhetetlen ikonja az olasz képregény egyik legrégebben futó, legendás sorozatának.